FORUM
FORUM
Forumindex / [CS 1.6] Bannad? / bannad för längesen men hade lånat ut kontot...
2014-01-19 13:26#1

021Tehran
Ingen klan

BrutalCS Noob
1

tjenare! har varit bannad länge nu på brutalcs server, och jag har lånat ut kontot till andra vänner därför så har jag blivit bannad. men nu har jag bytt lösenord så ingen kan logga in på mitt steam acc nåt mer. jag blev bannad för fusk. jag har spelat förut på brutalcs servrar och gillar era servrar. nu har jag börjat igen och tycker det är tråkigt att jag är bannad på ett av dom servrarna som jag har alltid gillat. finns de nå möjlighet att jag blir unbannad eller??
mitt steam id: STEAM_0 : 1 : 35663690
nickname: 163
1 kommentar, visar 1-1 - Första « [1] » Sista
2014-01-20 07:51#2

Yapic
Ingen klan

Ledamot
3572

Demot verifierat som fusk, ingen unban.

Citat

§2 Fusk och ghost
På våra servrar är det självklart strängt förbjudet att fuska och ghosta. Blir ni bannade går det inte att skylla på er bror, kompis eller liknande. Tycker du att du är orättvist bannad tar du upp detta i vårat forum.

Permanenta bans:
Blir du permanent bannad för exempelvis fusk så får du inte skaffa ett nytt konto och spela vidare förrens tidigast efter 6 månader. Alla konton du använder innan dess kommer vi att banna permanent.

Om du blir bannad på nytt på det nya kontot så är det en livstids ban hos oss på alla nya konton. I extrema fall följer även IP ban och ban på hemsidan.

Varför delar BrutalCS inte ut bevis för fuskbans?
Många ställer sig frågan varför BrutalCS inte lämnar ut demos och bevismaterial i frågan om fuskbans. Det absolut främsta skälet till detta är att vi anser att det enbart skulle leda till bråk, hot och dålig stämning som tar upp våra administratörers tid. Att den som är bannad ser på demot kommer inte att påverka våra beslut över huvudtaget och därför anser vi att det är onödigt att lägga ner tiden på att dela ut demos.

Vi vill helt enkelt inte sitta och bråka med den bannade och denna individs vänner. Vad individerna än säger om bevisen så är det ändå vi administratörer som i slutändan bedömer demot och det kan vi göra utan allt bråk.

Vi har väldigt strikta regler som reglerar hur demos ska granskas. Vi kräver att minst två administratörer utöver den som lagt bannen granskar och verifierar demot vid överklagan. Vi sparar demos från alla fuskbans och dessa arkiveras så att spelaren har chansen att komma och överklaga sin ban flera år i efterhand.

Finns det inget demo så leder detta till en direkt unban. Om åsikterna går isär vad det gäller beviset så friar vi hellre. Oftast leder det till att fler administratörer än de två första granskar demot.

Om man nu känner att BrutalCS inte är att lita på och att vi inte alls har demos eller granskar dessa får man helt enkelt spela någon annanstans där man litar på de som bedriver verksamheten.
1 kommentar, visar 1-1 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR