FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / Har nyligen gjort en karta
2018-07-19 19:34#1

Vanheden
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
155

Tjenare! Jag har nyligen gjort en karta nummer 2. Den första kartan jag gjorde runt 2014 var en AM karta som kan hittas på min workshop. Vill inte säga namnet pågrund utav reklam.

aim_ak-colt_simpsons

Ni får gärna prova på den och dela era åsikter om den :)

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=144525742
1

Senast redigerad 2018-07-25 17:40
8 kommentarer, visar 1-8 - Första « [1] » Sista
2018-07-21 10:34#2

Yapic
Ingen klan

Ledamot
3565

Har abbonerat på den! Hur många spawnplatser har den?
2018-07-22 16:25#3

Vanheden
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
155

Citat av Yapic

Har abbonerat på den! Hur många spawnplatser har den?

Det står på informationen. 28 spelare totalt. 14 på varje sida.
2018-07-23 20:38#4

kAKAN
Ingen klan

Vice ordförande
3577

Najs! Det är bara att fortsätta att kötta med maps.
Jag var en mapmaker en gång i tiden, nåt som jag ser ifrån din print är att du har stretch på väggarna.

Jag skulle rekommendera att du försöker hålla dig till 1 i scaling.
Du kan se "Scale" under "Justify", ett exempel är bilden nedan som i detta fall har 0.05 i skalningen, då blir bilden rätt liten vilket är "mer ok" än att skala upp.

Nånting annat som är bra att tänka på är att man aldrig ska ha öppna spawnpoints, tänk dig scenariot att man har en Deathmatch AIM server där man konstant spawnar helt öppet så att folk kan döda dig direkt, försök istället att sätta spawnpoints tätt bakom exempelvis lådorna.
2018-07-23 21:30#5

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1282

Citat av kAKAN

Jag var en mapmaker en gång i tiden.

Jo jag kommer ihåg den kartan du gjorde. Fordonet som var så fint parkerat i en position samt vinkel som vore omöjlig att komma in eller ut från. (var omringat av staket med en öppning stor för en person :confused: :confused: )

Jag för övrigt är den bättre kim varienten av en Mapper, bara fråga om du har några errors eller dylikt :)
2018-07-24 11:49#6

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6607

Citat av Sockerkorn

Citat av kAKAN

Jag var en mapmaker en gång i tiden.

Jo jag kommer ihåg den kartan du gjorde. Fordonet som var så fint parkerat i en position samt vinkel som vore omöjlig att komma in eller ut från. (var omringat av staket med en öppning stor för en person :confused: :confused: )

Jag för övrigt är den bättre kim varienten av en Mapper, bara fråga om du har några errors eller dylikt :)

Ska han spela på dina maps behöver man ju typ nightvision om jag minns rätt! :D
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2018-07-24 16:36#7

Yapic
Ingen klan

Ledamot
3565

Får inte kartan att fungera. Alla texturer är bara helt svart. :confused:
2018-07-24 22:50#8

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1282

Citat av Yapic

typ kolsvart? Då är det nog 98% av fallen att något läcker. (d.v.s det är ett hål någonstans i kartan som läcker ut till "The Void" som jag brukar kalla det.)
2018-07-25 17:37#9

Vanheden
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
155

Citat av kAKAN

Jag var en mapmaker en gång i tiden, nåt som jag ser ifrån din print är att du har stretch på väggarna.

Jag skulle rekommendera att du försöker hålla dig till 1 i scaling.
Du kan se "Scale" under "Justify", ett exempel är bilden nedan som i detta fall har 0.05 i skalningen, då blir bilden rätt liten vilket är "mer ok" än att skala upp.

Nånting annat som är bra att tänka på är att man aldrig ska ha öppna spawnpoints, tänk dig scenariot att man har en Deathmatch AIM server där man konstant spawnar helt öppet så att folk kan döda dig direkt, försök istället att sätta spawnpoints tätt bakom exempelvis lådorna.

Tack ska tänka på det! Jag tänkte faktist på spawn points bakom lådorna, iaf på dom främre spawns. Jag gjorde lite extra spawn points för en "safe" så det finns över om det skulle behövas.

Citat av Yapic

Kan det vara för att jag har custom textures aka simpsons? Trodde dom automatiskt blev med i kartan om man laddade upp på workshop eller måste det vara en sorts .WAD fil som på 1.6?

Senast redigerad 2018-07-25 17:39
8 kommentarer, visar 1-8 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR