FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Prata om Döden
2017-11-02 16:15#1

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1252

Hejsan!

En kära arbetskollega till mig försvann från denna värld för ett x antal dagar sedan. Det fick mig att tänka på att göra en tråd på BrutalCS, inte bara för mig men för alla dom som känner sig redo att prata om dom har förlorat någon nära till sig.

Så skulle det hända att någon här förlorar någon kan dom alltid vända sig till denna tråd och läsa av sig och känna sig mindre ensamma i världen.

Min kollega vars namn jag inte tänker gå ut med i skrivandes stund, Kände inte henne väldigt länge då jag är relativt ny på arbete. Men hon var alltid glad, villig & tog bra initiativ.

Hon hade en.. Ganska unik charm, när jag blev chef och skulle skicka ut folk på uppgifter dom inte alltid gillade skämtade hon om "Alla som Hatar Kim" Gruppen :D.

Hon kommer att bli massvis saknad. Vila i frid <3

---------------------------------------------------

För ett par år sedan förlorade jag även en kompis som jag känt sedan Grundskolan. Sebastian var en väldigt glad kille, vars leende spred sig till alla i omgivningen, även till främlingar.

Hans stora hjärta gav många oss turen att ha träffat och lärt känna honom. Du kommer alltid finnas i mina minnen.

---------------------------------------------------

3 dagar innan en julafton, många många år sedan så Satt min farfar på hans läderfotölj som han alltid gjorde. Där kollade han på TV eller läste en tidning.

Sen lade han sig i sängen och vaknade upp i himmelen. Då blodåder i ryggraden sprack dog han smärtfritt. Även fast det var 20 år för tidigt så är jag glad att han inte kände någon smärta. Han glömde alltid bort mitt namn och skrev "Dick" på alla presenter för det trodde han att jag hette. FIck alltid samma present, en Termos. Vila i frid farfar!

Senast redigerad 2017-11-02 16:15
2 kommentarer, visar 1-2 - Första « [1] » Sista
2017-11-02 17:03#2

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6562

Tråkigt när folk omkring en dör. Jar har haft ett par dödsfall i min närhet under åren.

* Kusin tog livet av sig
* Kusin dog i arbetsolycka
* Mosters man tog livet av sig
* En kille från samma HBV hem dog av hjärtfel runt 24 år gammal
* En kille från samma HBV hem försvann och hittades död i en skog ett år senare han va runt 30 år gammal
* En kille från samma HBV hem dog i en motorcykelolycka runt 26 år gammal

Med tanke på de tre sista dödsfallen så är jag fan skraj som fan. Samtliga bodde samtidigt som mig på HBV hemmet, känns som det vilar en förbannelse eller något över stället.
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2017-11-03 10:42#3

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2236

Jag har skonats i detta samanhang.
De få nära dödsfall jag fått uppleva är min farfar och morfar, som båda gick bort när jag var väldigt ung. Det enda jag kan minnas är att det kändes väldigt märkligt att se sina föräldrar gråta under begravningen. Självfallet är det inget konstigt alls. Men de flesta barn ser sällan sina föräldrar gråta. Nu i efterhand kanske det är en nyttig upplevelse som ung, även om det då var väldigt svårt.
2 kommentarer, visar 1-2 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR