FORUM
FORUM
Forumindex / Hårdvara / Uppgradera Datorn.
2017-10-29 16:30#1

John
Ingen klan

BrutalCS 1337
573

Tja tänkte köpa en ny skärm 27" som ska va till gaming budget runt 5000. Har titta på den här.

https://www.komplett.se/product/890445/gaming/skarmar-tillbehor/
skarmar/aoc-agon-27-led-freesync-ag271qx#

sen uggradera datorn med det som behövs, Har idag.

Geforce GTX 960

AMD A8-7650K RADEON R7 3,3 GHz

8gig ram

resten vet jag inte hur jag hittar.

Jag vill kunna spela PUBG med mycket bättre flyt än vad jag har idag. o det är lägsta med lite halvkass FPS.

tack på förhand :cool:
7 kommentarer, visar 1-7 - Första « [1] » Sista
2017-10-30 22:28#2

Pizzakanske
Ingen klan

Serveradmin
13

Vad har du för budget till datorn då?

Ganska svårt att hjälpa utan att veta detta.
Sen är ju frågan vad/vilka komponenter du är beredd att byta ut?
Och för att kunna veta vad vi skall hjälpa dig med så behövs information om dina andra komponenter, enklast att hitta detta är om du har kvar kvitto/beställningsbekräftelse från inköpet. Har du inte detta kan börja med att öppna datorn och läsa på de olika komponenterna. Där hittar du mycket info.

//Pizzakompis
2017-10-31 18:00#3

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2236

Citat av Pizzakanske

Vad har du för budget till datorn då? [...] för att kunna veta vad vi skall hjälpa dig med så behövs information om dina andra komponenter

Det står ju angivet att budgeten är 5000kr, vilket jag tror kommer bli knepigt att hålla sig till. Ofta när man uppgraderar en sak så behöver man uppgradera andra komponenter. T.ex, om du har ett gammalt moderkort idag så finns risken att det inte har stöd för DDR4 RAM-Minnen, samt att du kan behöva uppdatera kortet för att få en nyare socket så du kan köpa bättre CPU.
Om jag var du skulle jag satsa på Intel istället, men det är möjligen en smaksak.
2017-10-31 19:31#4

kapisch
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2115

Om jag vore du i det här läget och med den budgeten skulle jag överklocka cpun, och satsa på ett nytt grafikkort, typ 1070, tills det att du har råd att köpa nytt moderkort, cpu och minnen
2017-10-31 19:42#5

Pizzakanske
Ingen klan

Serveradmin
13

Hans budget på 5k är väl för skärm vad jag kan läsa mig till, han har även länkat en skärm för 4990 så antar att han har en separat budget för datorn?
2017-10-31 22:05#6

kapisch
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2115

Citat av Pizzakanske

Hans budget på 5k är väl för skärm vad jag kan läsa mig till, han har även länkat en skärm för 4990 så antar att han har en separat budget för datorn?

Ja ok, det förändrar ju en del. Men skulle ändå vilja ha en max budget på datorn också #0

Senast redigerad 2017-10-31 22:05
2017-11-01 11:30#7

John
Ingen klan

BrutalCS 1337
573

Ja 5k är för skärmen, datorkomponenterna tänkte jag får kosta lite vad de kostar, vill ju ha bra grejer men inte lust att panga ut 10k bara sådär, var väl mer om de fanns grejer som gick o byta ut enskilt, men kke är svårt, får öppna datorn efter jobbet o kika vad jag har för moderkort, fick 8gb ram till av en kollega så har nu 16gb ram när de är instalerat.

Går det att överklocka CPUN, o endast byta ut grafikkortet till ett nyare bättre tro?

Kommer med uppdatering senare ikväll!

Detta moderkort har jag.
https://www.komplett.se/product/837101/datorutrustning/pc-kompon
enter/moderkort/amd-socket/asus-a68hm-plus-socket-fm2#productinfo

Senast redigerad 2017-11-02 13:51
2017-11-21 14:12#8

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3427

20% över din budget, men ack så värt det! Komplett just nu för 6k: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3410310

Det är inget du kommer ångra om 2 år när du fortfarande sitter med en snabb IPS-panel med G-SYNC.

Många lägger för mycket på dator/utrustning och för lite på skärm och stol generellt sett IMHO. Det man får påminna sig om är att skärmen är den datordel du ALLTID använder oavsett vad du gör (jaja, lyssna på musik går ju, men du hajar). Samma med datorstolen. Om du använder en stol som inte är ergonomisk för dig kan det vara skillnaden mellan tidiga ryggproblem eller eller en rygg utan större problem.

Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.
7 kommentarer, visar 1-7 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR