FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Steam nerladdning
2017-09-28 01:32#1

SkyxieTV
Ingen klan

BrutalCS 1337
524

Någon mer som har problem med steams nerladdningar av spel?
Ena stunden laddar man ner i 9 mbit nästa 2mbit sedan inget alls sen 5mb o sen inget alls på en stund o sedan börjas det igen :s
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
2017-09-28 03:59#2

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3427

Först och främst - hur fungerar det på andra sidor? Testa speedtest.net och tptest.se för att se så att felet inte ligger i din hårdvara eller hos din ISP. Sedan kan det skilja mycket mellan olika spel, många små-filer tar mer tid på sig... Annars är det väl Steam som har tillfälliga problem, men de är lösta inom kort isf ska du se! :)

Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.
2017-09-28 05:10#3

SkyxieTV
Ingen klan

BrutalCS 1337
524

Citat av Tommy

Först och främst - hur fungerar det på andra sidor? Testa speedtest.net och tptest.se för att se så att felet inte ligger i din hårdvara eller hos din ISP. Sedan kan det skilja mycket mellan olika spel, många små-filer tar mer tid på sig... Annars är det väl Steam som har tillfälliga problem, men de är lösta inom kort isf ska du se! :)

redan gjort speedtest osv och mitt nät är som det ska och detta händer dock även med cs:go som inte ens är ett stort spel när det kommer till filer osv o.0

Upptäckte problemet när jag skulle ladda ner och installera ark : survival evolved i vanliga fall så tar det max 1 timme innan allt med ark är klart men igår kväll tog de upp till 2 timmar om inte mer (inte helt säker) vilket är väldigt udda o.0 speciellt när polarn som har sämre internet fick sitt ark : survival evolved färdigt före mig och hans internet är 10 gånger slöare än vad jag kör med o.0

Senast redigerad 2017-09-28 05:10
2017-09-28 14:05#4

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1252

Brukar bli så när dom nyligen släppt ett nytt spel så dom får massa trafik världen omkring. Annars kan det vara att din specifika anslutning till Valve är knasig. Kolla brandväggar, anti virus program med mera. Ta upp Task Manager och kolla om något annat använder mycket nätverk. ALternativt så kan du dra en tracert till Steam och kolla om felet ligger enbart hos dom! :)
2017-09-29 14:24#5

VonAsuz
Ingen klan

BrutalCS Wannabe
24

Sen igår kväll runt 18 tiden hade några grävmaskiner av en Fiber kabel.
mellan Stockholm - Gävle. typ hela Sveriges internet var seg :(
ASUS X99-A/USB 3.1.
Intel Core i7 6950X 3.0 GHz 25MB (Turbo upp till 4GHz)
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svarta
2x MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR