FORUM
FORUM
Forumindex / Hjälpforum / Hosta CSGO server's hemma.
2017-04-29 14:20#1

Jesper
Ingen klan

BrutalCS Noob
2

Har nu fått fiber hemma och tänkte prova hosta några servrar.
Vad bör man sikta på för uppkoppling? Kan få allt från 50/50 till 1gb/1gb...

Vad bör man ha för prestanda per server? Hade tänkt försöka hosta 3-4 servrar.

Nätet kommer ju användas som vanligt av andra i familjen, streaming osv.

Kan man få bra servrar på detta vis, eller bättre att hyra en vps/server direkt?
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
2017-04-29 14:24#2

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2205

Känns som att det kan bli lite svajigt på hemmanätet om familjen dessutom sitter på det. Men det går ju självklart att alkorera trafiken i nätverket så att servrarna får så de klarar sig.
Ett tips är väl att sätta upp en burk och dra igång servrarna med prestandaövervakning. Så fort du ser att det behövs mer av något så köper du till det, så kommer du undan på billigast vis.
2017-04-29 14:28#3

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6509

Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2017-04-29 17:50#4

Jesper
Ingen klan

BrutalCS Noob
2

Tackar!

Citat av k0nan

Känns som att det kan bli lite svajigt på hemmanätet om familjen dessutom sitter på det. Men det går ju självklart att alkorera trafiken i nätverket så att servrarna får så de klarar sig.
Ett tips är väl att sätta upp en burk och dra igång servrarna med prestandaövervakning. Så fort du ser att det behövs mer av något så köper du till det, så kommer du undan på billigast vis.

Det jag varit lite orolig för.... precis som du säger hade jag tänkt låta servern få sín del oberoende från de andra i nätverket.

Får kolla på det här med prestandaövervakning.
Inte jätte på datorer, men tänkt använda mig av min gamla spel burk, installera linux med interface och prova hur det funkar innan jag satsar på något mer server orienterat.
Provat med en dedikerad lan server för att test pilla lite innan.

Senast redigerad 2017-04-29 18:56
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR