FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Rökning/snusning
2015-02-25 11:55#1

Dalapop
Ingen klan

Serveradmin
160

Tjenare!

Tänkte ta upp ett ämne som ständigt kommer upp i dagens samhälle/media.

Röker eller snusar du ?
Vilket av de?
Och Varför brukar du nikotin?

Är det för att du tycker det är gott?
Är det för att det du mår bättre av det?
Är det för att det får dig att tänka på annat under stunden för att glömma svåra och jobbiga saker?

Har du brukat nikotin och har slutat och vill dela med dig av hur du gjorde för att hjälpa andra som vill sluta.

Själv har jag både rökt och snusat.
Det började med att jag rökte när jag var 16 då en kompis bjöd mig på det på en fest, och så fick jag med mig ett ciggpaket hem och tänkte att jag skulle prova dagen efter festen när man var nykter. Det var så allt började tyvärr, tills 3 månader sen då jag bestämde mig på allvar att sluta röka. (Har försökt flertalet gånger innan utan resultat)
Men så jag gick över till snus istället för rökningen. Och när jag inte hade rökt på 2 veckor kände jag inget sug för det längre. Så har inte rökt sen dess.
Sen för 1-2 månader sen bestämde jag mig för att sluta snusa med. Och det var lättare då jag inte snusat så länge och kände inte samma behov av det.

Men det är min historia! Dela gärna med er av eran historia! Lång som kort :)
Sebastian Mattsson aKa Dalapop
26 kommentarer, visar 16-26 - Första « 1 [2] » Sista
2015-02-25 23:38#17

Kevato
Ingen klan

Sekreterare
2077

Citat av k0nan

Citat av Kevato

Ni har inte tänkt på att köpa E-cigg? Sjukt effektivt ifall man vill sluta röka men endå fortsätta ^^

De jag känner som skaffat E-cigg med mindre nikotin för att trappa ned har bara suttit och sugit på den extra mycket för att komma upp i samma nikotinmängd ändå. Blir nästan mer nikotin med tanke på att de även kan sitta med den inne/precis var som helst.

Alltså det är ju meningen att du ska bli beroende av eciggen. Även om du använder den mer än du röker cigg så är det 99% bättre rök du drar in i lungorna om inte 100.

Du kan ju köpa olika mängd nikotin i oljan beroende på hur mycket man röker innan.
"I've always loathed the necessity of sleep. Like death, it puts even the most powerful men on their backs' - Frank Underwood"
2015-02-26 18:16#18

Crusta
Ingen klan

Super-VIP
1072

Citat av Dalapop

Tjenare!

Tänkte ta upp ett ämne som ständigt kommer upp i dagens samhälle/media.

Röker eller snusar du ?
Vilket av de?

Är det för att det får dig att tänka på annat under stunden för att glömma svåra och jobbiga saker?

Har du brukat nikotin och har slutat och vill dela med dig av hur du gjorde för att hjälpa andra som vill sluta.

1. Ja
2. Bara cigg, men ibland snus.
3. För att jag är puckad

Enda anledningen, jag ville vara häftig som tidig tonåring och smygrökte jämt bakom skolan i högstadiet som utvecklade ett beroende, som jag nu 15år senare ångrar.
Rent idiotiskt.
Men nångång ska man väl ta tag i att sluta med skiten.

Senast redigerad 2015-02-26 18:17
Ta ett steg,bli dig själv och våga sticka ut
2015-02-26 22:43#19

zap
Ingen klan

BrutalCS 1337
664

Nej och nej. Finns inget positivt med det så har inte tänkt att testa heller.
2015-02-27 12:46#20

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6568

Röker eller snusar du?
Ja.

Vilket av de?
Röker

I början var det i skolan, mest för det sociala. De man kände och hängde med rökte och då hängde man på helt enkelt utan å tänka speciellt mycket på det.

Nu gör man det för att man är beroende. Har dock lyckats hålla det på en ganska låg nivå de senaste åren. Klarar mig på ett paket i ett par dagar.

Provade att ersätta med snus när jag gick i skolan men de slutade med att jag snusade och rökte (ibland samtidigt). Så lite fail. Ett tag tog jag till och med nikotin tuggummi och balanserade det mellan snuset och ciggen. :P
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2015-02-27 12:57#21

Tom^Zale
Ingen klan

BrutalCS Prospect
71

Citat av Ejziponken

Röker eller snusar du?
Ja.

Vilket av de?
Röker

I början var det i skolan, mest för det sociala. De man kände och hängde med rökte och då hängde man på helt enkelt utan å tänka speciellt mycket på det.

Nu gör man det för att man är beroende. Har dock lyckats hålla det på en ganska låg nivå de senaste åren. Klarar mig på ett paket i ett par dagar.

Provade att ersätta med snus när jag gick i skolan men de slutade med att jag snusade och rökte (ibland samtidigt). Så lite fail. Ett tag tog jag till och med nikotin tuggummi och balanserade det mellan snuset och ciggen. :P
Samma här :drool:

§1 Följ reglerna §2Var trevlig §3 Bort me trolls!
2015-02-27 18:59#22

sarcophagous
Ingen klan

BrutalCS 1337
575

Röker eller snusar du?
Snusar sedan 14 års ålder.

Varför brukar du nikotin?
Stal snus från far min i början då jag tyckte att det lukta så gott, sen var ju smaken något man vande sig vid...
Idag snusar jag för att jag tycker det fortfarande är gott och det hjälper mig att koncentrera mig plus att nu gör jag eget snus med så det är lite roligare att snusa med.

Har inte tid att sluta heller så därför ger jag tusan i att försöka :)

Senast redigerad 2015-02-27 19:07
2017-10-15 16:04#23

nSipher
Ingen klan

BrutalCS Noob
2

Jag har rökt e-cigg sedan 3 år tillbaka och finns inget bättre sätt att dra ner på vanliga ciggen.

finns många bra sidor som säljer men jag brukar handla ifrån https://ecocig.se
2017-10-15 17:38#24

Oscar
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1576

Röker eller snusar du ?
Snusat i några år till och från.
Vilket av de?
General Portion (enklare på jobbet) & Grov Lös

Ja.
Ja.
Ja, jag blir lugn av snuset. Jag gillar att ta en och varva ner lite fast kroppen i själva verket varvar upp.
Snus är en njutning. Man bör endast bruka snus om man tycker att det är gott och att man får ut någonting av det. Men det är även ett sätt att kunna sluta röka för många, då nikotin alltid fyller samma funktion.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att börja röka. Fribiljett till cancer..

Senast redigerad 2017-10-15 20:50
2017-10-16 11:06#25

nSipher
Ingen klan

BrutalCS Noob
2

Citat av Oscar

Röker eller snusar du ?
Snusat i några år till och från.
Vilket av de?
General Portion (enklare på jobbet) & Grov Lös

Ja.
Ja.
Ja, jag blir lugn av snuset. Jag gillar att ta en och varva ner lite fast kroppen i själva verket varvar upp.
Snus är en njutning. Man bör endast bruka snus om man tycker att det är gott och att man får ut någonting av det. Men det är även ett sätt att kunna sluta röka för många, då nikotin alltid fyller samma funktion.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att börja röka. Fribiljett till cancer..

Men snus är ju lika cancerframkallande, till och med större risk för muncancer enligt forskningen.

Men det är heller inte nikotinet som är det farliga i varken snus eller cigaretter. på listan av dom farliga ämnena så hamnar nikotinet typ längst ner när det gäller både cigg och snus.
2017-10-16 14:32#26

Oscar
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1576

Citat av nSipher

Men snus är ju lika cancerframkallande, till och med större risk för muncancer enligt forskningen.

Men det är heller inte nikotinet som är det farliga i varken snus eller cigaretter. på listan av dom farliga ämnena så hamnar nikotinet typ längst ner när det gäller både cigg och snus.

Snus är absolut inte ofarligt för hälsan. Det finns dock inte några samband till att snus är orsaken till cancer, men det ökar såklart risken liksom allt annat vi stoppar i käften.

Rökningens risker för cancer och skador på inre organ går inte ens att jämföras med snus.

Skrev aldrig att nikotin är det ämne som är mest farligt i snus och cigaretter.

Senast redigerad 2017-10-16 14:35
2017-10-17 21:31#27

Vaanhala
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
3361

Citat av nSipher

Get yo facts straight.

Cirka 6 000 000 personer dör av rökning VARJE ÅR och det finns inte ett enda bevisat dödsfall av snus.

Lika farligt? NJAAAAAAAAAAAAA
26 kommentarer, visar 16-26 - Första « 1 [2] » Sista
AKTIVA TRÅDAR